#8 blog-indlæg i USA

Som sædvanligt er der gået alt for langt tid imellem mine indlæg. Jeg må helt klart sige en ting, dette år er gået alt for hurtigt ! Tiden løber af sted. Jeg forlader Davenport den 16. Juni.
En stor ting er sket, siden sidste gang jeg bloggede. Jeg har skiftet værtsfamilie. I (mine læsere) har måske troet, at jeg havde det rigtig godt i min værtsfamilie, men det havde jeg altså ikke. Der har været nogle problemer, og ting jeg ikke syntes var okay for en værtsfamilie at gøre. Jeg har gået med alt dette selv, og egentlig aldrig fortalt nogen om det til den 21 april, hvor jeg ringede til min lokalrepræsentant og fortalte hende, hvordan jeg har haft det, og om hvordan jeg ikke havde været ærlig.

Jeg bor nu ved korlederen fra Davenport High School. De bor 10 miles fra Davenport ude på landet. Jeg må sige, at der er meget fredsfyldt derude ! Jeg elsker det ! De er rigtig gode værtsforældre. Så hver morgen kører jeg med min værtsfar til byen. Han arbejd for postvæsnet. De har 3 udendørs hunde, 2 heste og 2 katte. Jeg har mit eget værelse med en king-size seng, og jeg har eget badeværelse. Jeg faktisk i princippet hele deres kælder for mig selv ! At skifte værtsfamilie var nok den bedste beslutning jeg tog. Jeg skulle have gjordt det noget før.


                                             Her ses deres heste.
                                             Her ses en af deres katte.
                                            Her ses den anden af deres katte.
                                                Her ses en af deres hunde.
                                             Her ses deres hus.



Track var en rigtig fed sport ! Jeg kom cirka på top 8 i hvert eneste løb. Jeg kom også til state. Jeg kom til state i 800m løbet, hvor jeg kom på 9. Plads. Så jeg kom på niende plads i 800m løbet i hele Washington state. Ved state stævnet var alle de bedste atleter i staten. I hver kategori var der kun 8 der gik videre til finals. Jeg kom på ottende plads, så jeg klarede den lige til finals. Så principelt skulle jeg jo have fået en medalje, da top 8 i finals får medaljer, og da der kun var otte pladser, var den dårligste plads, jeg kunne få ottende plads. Der skete det, at ved preliminaries, altså løbet før finals, var der en løber der blev skadet/forstyrret eller noget lignende af en anden løber, han fik så den løber, der gjorde dette diskvalificeret og klagede til spillekommeteten, som så besluttede at han fik lov til at løbe finals, selvom hans tid gav ham en 10. Plads, hvilket jo ikke placerer ham på top 8, så han kunne ikke løbe principelt set, men fik lov alligevel. Så der var 9 løbere til finals, jeg kom på niende plads. Det var unfair, synes jeg og en masse andre. Min coach klager til spillekommeteten, så måske vil det hjælpe i fremtiden, hvis en lignende situation opstår. Til track awards dinner fik jeg en pris for mest forbedret. Alt i alt var det en god sport. Jeg overvejer måske at dyrke den sport i Danmark, når jeg kommer tilbage. Til sportsintereserrede; jeg løb 800m løbet på 2:05.7.
                                           Til et af mine første track stævne.
                                                Til et af mine første track stævne.
                                              Til et af mine første track stævne.
                                               Til et af mine første track stævne.
                                               Til et af mine første track stævne.
                                                  Til et af mine første track stævne.
                                                           Til et af mine første track stævne.
                                              Til et af mine første track stævne.
                                               Til et af mine første track stævne.
                                             Jeg kom på første plads i alle mine events til et stævne i slutningen af april.
                                                 Jeg fik en pris for den mest forbederede.
                                            Alt hvad jeg har fået i løbet af track sæsonen
                                                       Det var her state tog sted.

I Swing choir sang jeg til Soup and song. Det var rigtig sjovt. Jeg spillede igen klaver som baggrundsmusik, og senere kom to saxofonspillere og spillede med mig. Det var fedt ! Senere sang vi også som sædvanligt. Igen fik jeg mange komplimenter.

Jeg spillede til skolens forårs koncert, hvor jeg spillede klaver. Det gik rigtig godt ! Jeg fik igen mange komplimenter ! Vi spillede stort set jazz, og skolens bandlærer var rigtig glad, fordi jeg er den første, han har haft, der kunne spille klaver på et bestemt niveau. Så dette var første gang han kunne opføre disse værker med klaver.

I denne her uge har jeg haft eksamen. Jeg har den sidste på mandag, og tirsdag er sidste skoledag. Imorgen skal jeg til min kærestes graduation, og senere spille med bandet til min skoles graduation. Det skal nok blive skægt.


Den 16. Juni forlader jeg Davenport og drager mod Washington DC, hvor jeg er på sightseeing tour sammen med andre danske udvekslingsstudenter til den 19., hvor jeg drager afsted mod Danmark. Jeg lander i Danmark ( København) den. 20 juni,  klokken 7:15 om morgenen. Mit ophold i DC er lidt ligesom mit ophold i NY, som var min soft-landing camp. Dette er så min year end camp. 

Til alle, der læser min blog, jeg undskylder for ventetiden, men det går simpelhent for stærkt herovre. Jeg sætter pris på, at I læser min blog.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Så prøver vi at blogge igen...

Tredje blog indlæg

Soft Landing Camp i New York 2012