Værts familie og min beståelse af SLEP-testen

Jeg fik i starten af januar måned at vide, at jeg har fået en værtsfamilie. Det er udsædvanlig tidligt at få familie et halvt før afrejse, som sagt de fleste få først til forår. Så jeg er ret glad over, at ventiden på en familie er ovre for mit vedkommende.
Jeg skal bo i Staten Washington i en lille by ved navn Davenport. Der er omkring 1700 indbyggere i Davenport.
Min familie består af; en mor, en far, en 16 årig søn, en 16 årig datter, en 11 årig datter, samt 2 tvillingdøtre på 9 år hver i sær.
De har et ganske fint hus med swimmingpool og hot tub udenfor.
Jeg skal dele værelse med den 16 årige søn, som jo er jævnalderende med mig.
Min familie har haft udvekslingsstudenter boende før. Så vidt jeg har forstået, har de haft omkring 3 andre før mig. Så de er jo nok ret erfarne på området. Det er rart nok at vide.
Jeg har skrevet en del med moren i familien. Hun virker rigtig sød og flink, så alting er jo bare perfekt. Den high school, jeg skal gå på, ligger i byen cirka en halv kilometer væk fra hvor jeg bor. Så jeg kan sagtens gå i skole, hvis det skulle være.
Jeg glæder mig ekstraordinært meget til at tage afsted til USA. Når man har fået familie, så er USA bare endnu tættere på end hidtil.
Jeg var som sagt oppe i den obligatoriske SLEP-test den 7 februar. Den var ganske nem, men man skulle dog bare være lidt opmærksom en gang imellem, fordi spørgsmålene blev kun læst op én eneste gang. Igår fik jeg så at vide, at jeg havde bestået testen. Det blev jeg da også rigtig glad for at høre. Dette betyder jo blot igen, endnu et skridt tættere på at komme til USA.
Angående min afrejse, så vil jeg skyde på, at jeg rejser omkring midten af august, da skolen starter omkring slutningen af august.
Nu mangler jeg blot den sidste hepatitis-B vaccine, en tuberkulose test, at søge om visum og få det, at komme til info-møde i Vejle og så er det hele parat. Så er jeg fuldstædigt klar til at rejse til USA.
Lige en ting mere, som jeg vil offentligøre; Jeg har formåget at spare 15.000,00kr op siden i sommers. Disse penge er mine lommepenge i USA. Jeg har allerede sat mig et nyt mål; Jeg vil nå 20.000,00kr, inden jeg drager afsted til det store land i vest.
Til alle jer der læser min blog; Hav en god fortsat vinterferie!

Kommentarer

  1. Ej tillykke med din værtsfamilie!! :D

    SvarSlet
  2. God blog og tillykke med værtsfamilien:-) Overvejer selv udveksling, dog først til næste år, så jeg følger lige med på bloggen
    Jacob

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Så prøver vi at blogge igen...

Tredje blog indlæg

Soft Landing Camp i New York 2012