Afgangen nærmer sig

I slutningen af juni fik jeg min endelig afrejsedato. Jeg skal rejse fra Kastrup lufthavn den 17. august klokken 12:25, og jeg vil så lande i New York klokken 14:50 (lokal tid). Fra den 17. - 20. august deltager jeg i Explorius' såkaldte Soft Landing-Camp, hvor man er i New York og bor på et hotel sammen med andre skandinaviske udvekslingsstudenter. Vi skal så på sightseeing-tours rundt omkring i New York, og ellers skal vi bare slappe af, vænne os lidt til at tale sproget konstant, vænne sig til valutaen og andre kulturelle forskellige fra Danmark til USA. Det bliver rigtig sjovt, håber jeg. Jeg glæder mig rigtig meget til at tage afsted.

 Jeg har fået tjek på min tuberkulose test og andre eventuelle småting. Jeg føler mig ikke helt parat til at tage afsted endnu. Det føles, som om der er en masse småting, jeg ikke har fået styr på endnu, men jeg tager det lige så stille og roligt, og jeg får forhåbentlig styr på de sidste ting.

Jeg fik også mit visum den 3. juli. Der var jeg inde på den amerikanske ambassade i København, og jeg afleverede nogle dokumenter og kvitteringer, så ventede jeg lidt tid indtil, at jeg skulle besvare 4 hurtige spørgsmål, og så var den hjemme. Hele processen på den amerikanske ambassade tog i sig selv ret kort tid for mig. Alt i alt tog det knap en halv times tid, dertil var 25 minutter ventetid, og 5 minutter var aktuel handling. Jeg modtog så mit pas 3 dage efter med et godkendt visum til USA. Jeg blev forbløffet over, at det var så hurtigt overstået inde på ambassaden. Jeg havde regnet med, at det var lidt mere kompliceret, end det var. Det vigtigste er, at jeg fik mit visum.

Den 20. august vil jeg så ankomme i Davenport, Washington. For at være med præcis; jeg lander i byen Spokane (USA's hundrende største by) som ligger cirka 50 miles fra der, hvor jeg skal bo, som er byen Davenport. Jeg glæder mig rigtig meget til at møde min familie i virkeligheden. Jeg får stadig snakket med dem over de sociale medier. Min skole vil begynde den 29. august, så jeg har hele 9 dage sammen med min værtsfamilie.  Det er udmærket, hvis du spørger mig. 

Jeg overvejer at holde noget afskedarrangement for familie og venner. Jeg er bare ikke sikker på, om jeg skal gøre det, og i givet fald hvornår skal jeg gøre det. Mon ikke jeg finde på noget.

 Angående min opsparing er jeg ikke kommet så forfærdelig langt. Jeg har 23.000,00kr. Jeg får snart løn igen, så mon ikke jeg kan få min opsparing lidt højere op. 

Min danske organization Explorius vil begynde at holde en såkaldt Year-End Camp, hvor det fungerer på samme måde som Soft-Landing Camp. Dog vil de først begynde på dette ved næste års elever, men vi elever i år er så heldige at skulle test prøve programmet. Her komme man enten til New York, Washington DC eller Chicago. Så det er ret fedt. Jeg skal højst sandsynligt til Chicago i et par dage i slutningen af mit ophold i USA. 

Til alle jer andre; hav en fortsat god sommerferie, jeg nyder den i hvert fald. Mon ikke jeg begynder at blogge lidt mere regelmæssigt, nu hvor jeg snart tager afsted. Hav det godt ! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Så prøver vi at blogge igen...

Tredje blog indlæg

Soft Landing Camp i New York 2012