#7 blog-indlæg i USA


Det er gået alt for lang tid siden, jeg sidst skrev herinde. Der er sket så mange forskellige ting. Jeg er blevet lidt mere langhåret, hvilket er godt ifølge min mening. Basketball sæsonen er slut. Alt i alt var det en god sport. Jeg blev lidt bedre til at spille sporten, dog vandt vores hold ikke en eneste kamp i sæsonen, men vi kæmpede hårdt. "Vi vandt mentalt!" Plejede min træner at sige.

 Jeg har mødt en amerikansk pige her i USA. Hun er meget skøn, dejlig og venlig. Vi har et forhold sammen, så hun betyder en del for mig. Jeg fejrede Valentines dag med hende. Jeg gav hende en rød rose og en pakke chokolade. Hun gav også mig en pakke chokolade. Vi tog så ud og spise med hendes familie. Det var skam hyggeligt nok. Hun var iøvrigt også min prom-date. Prom er en stor dans i USA, som alle High Schools holder. Vi bruger rigtig meget tid sammen, og ser hinanden stort set hver weekend. Hendes familie kan også rigtig godt lide mig.

                                    Her ses vi i vores prom-outfit på prom-dagen.

I skolen går det skam stadigvæk fint. Jeg blev til og med nævnt i den lokale avis for at have en god gennemsnitskarakter. Så det fortæller måske at det går godt. Tredje kvartal af skoleåret er forbi nu her, og vi begynder på det fjerde i næste uge. Denne her uge har jeg påskeferie. Og jeg har iøvrigt også fødselsdag på søndag, hvor jeg bliver 18 år. Samme dog rejser min kinesiske værtsøster desværre hjem. Hun  er nød til at tage en test i Kina, og er derfor desværre nød til at ende hendes ophold nu her på søndag. Jeg kommer til at savne hende.

I foråret er jeg med på track holdet, hvilket er det samme som atletik. Man finder et par atletiske grene, man er god til, og så træner man dem og konkurrer mod andre skole enten individualt eller som et hold. Jeg synes det er en rigtig fed sport. Jeg er med på 4*100m, hvor man stort set sprinter. Jeg løber også 400m løbet og 800m løbet. Lige nu ligger jeg på top 5 i hele vores league i de overnævnte løb.

I januar var jeg ude at prøve at skyde med våben for første gang. Det var vildt sjovt. Min bandlærer har en kæmpe samling af våben fra anden verdenskrig og første verdenskrig. Så jeg fik prøvet rigtig mange klassikere, om man vil. Det var en kold, men spændende dag.









I marts måned tog jeg på den tur, som jeg bestilte i november. Den såkaldte Western Tour. Det var en rigtig fed tur ! Vi så Los Angeles, heriblandt; Santa Monica, Venice Beach, Beverly Hills, Hollywood og Universal Studios. Derfra tog vi til Las Vegas i en bus igennem den øgede ørken. Her så vi live Vegas shows. En meget fed by ! Derfra tog vi til Grand Canyon; et naturområde der er værd at se for alle. Det var rigtig smukt. Jeg mødte et par andre udvekslingsstudenter, som jeg blev gode venner med. Så turen var ret så fed, må jeg sige. Jeg lavede en blog-update snart, hvor jeg vil lægge nogle billeder ind fra turen.

Her er så en lille forsmag på noget af det. Las Vegas og Grand Canyon.


Jeg var blevet spurgt i februar måned, om jeg kunne have lyst til at spille til et musikalsk show i marts. Det sagde jeg ja til. Jeg øvede med dem på skolen et par gange i ugen, og det endte med at blive en stor succes. Vi optrådte så endeligt den 15 marts og den 17 marts. Det var musik fra 1940'erne, hvilket er en udmærket form for musik. Jeg spillede blandt andet klaver, guitar og bas. Jeg fik igen rigtig mange komplimenter.

Dagen efter den 15 marts var prom. Jeg tog ud til min kærestes hus omkring klokken 3 om eftermiddagen. Vi fik så taget en masse billeder. Familien ville selvfølgelig have en masse billeder af os to. Senere tog vi så ud og spiste på en italiensk restaurant i Spokane og mødtes med nogen, vi kendte. Derfra tog vi så afsted til selve dansen, som i år fandt sted på en militær luftfartsbase. Vi dansede stort set hele aftenen. Dj'en spillede til og med en speciel sang kun for mig, han sagde i mikrofonen "This one goes out to a very special exchange student from Denmark ! Lau Olesen " . Jeg følte med æret. Alt i alt var det en fantastisk aften, og jeg var glad for at jeg tilbragte den sammen med min kæreste.

Jeg er blevet spurgt af min bandlærer, om jeg kunne tænke mig at spille klaver til skolens jazz-koncert i foråret. Det sagde jeg selvfølgelig også ja til. Jeg skal spille 4 forskellige stykker på klaver. De er udfordrende, men helt sikkert også spændende og interessante.

Jeg skal helt sikkert prøve at updatere denne her noget oftere. Det er bare svært nogle gange at starte. Til jer der læser min blog; Jeg sætter pris på det og undskylder ubeklagelig meget for den lange ventetid.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Så prøver vi at blogge igen...

Tredje blog indlæg

Soft Landing Camp i New York 2012