#6 blog indlæg i USA

Jeg har sagt det så mange gange før, men tiden går alt for stærkt herovre. Julen er jo nærmest allerede forbi, og dog ikke da jeg skriver dette den 25. december i USA, hvilket er den dag, hvor amerikanere åbner gaver om morgenen og har et fint måltid om aftenen lige så. En markant ændring er sket siden sidst ! Jeg har fået kort hår på grund af Basketball.

I skolen klarer jeg mig stadigvæk ret så godt (Over middel), og jeg nyder stort set alle de forskellige timer på et eller andet plan. Så der er ikke just noget at klage over på det punkt. Det første semester er snart forbi. Det første semester slutter engang i januar måned, og der vil jeg så få et karakterblad med mine karakterer for semestret. Jeg har stadigvæk A i alle klasser udover engelsk, hvor jeg pt. ligger på et B-. Så jeg har opnået mit mål siden sidste indlæg, hvilket var at få min karakter i engelsk op.

PeriodClassDescription        TermTeacher           M1T1M2T2SE1S1



 1ELC404/01 TA   YRTimothy Zeiler P P A A A
 2MTH400/01 SEGMENTED MATH   YRJohn Gunning D A A A A
 3SST302/01 US HISTORY   YRLUKE ALEXANDER B+ A A A- A-
 4SCL301/01 CHEMISTRY   YRRawleigh Fisk A- A- A A A
 5HPE300/01 WEIGHT LIFTING   YRTimothy Zeiler A A A A A
 6ENG201/02 ENGLISH 10   YRM Parsons B+ C+ B B B-
 7FIA103/01 HS BAND   YRRobert Harper A A A A A

                                                Dette er mine karakterer for året indtil videre.
Til den Cross Country afsluttende dinner, jeg var til, fik jeg 2 diplomer/certifikater, samt en video med billeder af hele sæsonen, emblemer, som man putter på sin såkaldte "Letterman Jacket", hvilket er en jakke, som man kan købe i sin High School tid, hvor man så kan putter alle disse emblemer på, som man har fået i løbet af sin High School tid. Jeg gad meget gerne at have sådan en jakke. Problemet er dog, at den koster 3500,00 DKK,  hvilket, jeg synes, er en del penge. Jeg mener jeg kunne få en Ipad i USA for den samme mængde penge, så jeg køber den nok ikke desværre. Den samme aften fik jeg også spillet noget klaver for alle forældrene og min coach, fordi han gerne ville høre mig spille. De gav mig et par komplimenter.
Dette certifikat giver mig ret til at gå med skolens bogstav på min jakke (Hvis jeg havde en)

Dette diplom fik jeg, fordi Cross Country holdets samlede gennemsnitlige karakter var ret høj.

Her ses emblemerne; D'et for Davenport High School, CC for Cross Country og WA State for det fine gennemsnit af karakter

De gav mig til og med også et holdbillede af vores hold (Jeg er gutten med det lange hår )

Til den der Swing Choir Dinner, hvilket var en form for en måde at skaffe penge til koret på, spillede jeg klaver i en halvtimes tid for folk, mens de ankom. Jeg spillede blandt andet Blues og lidt klassisk. Jeg fik igen en del komplimenter. Efterfølgende serverede koret mad for gæsterne, som i øvrigt skulle betale 25 USD for at komme ind per person. Senere opførte vi så et par flerstemmige korstykker. Det gik skam også meget godt. Vi fik igen komplimenter. Swing Choir optrådte også til skolens vinter koncert, hvor skolens band også optrådte. Det gik skam også meget fint. Der spillede jeg bas. Vi spillede at par klassiske amerikanske julesange blandet andet "21 Carols in 2 minutes". I band har jeg iøvrigt også været til en form for optagelsesprøve til det såkaldte "Æresband", jeg skulle skam bare optage nogle korte stykker og sende det afsted. Jeg får først besked i slutningen af januar.

Her ses, hvad jeg skulle optage og sende ind som optagelsesprøve.

Jeg begyndte som sagt at dyrke basketball. En lidt svær sport, når man ikke rigtig har spillet det før ifølge min mening. Jeg var nød til at klippe mit hår på grund af deres regler. Latterligt. Jeg bliver dog bedre til at spille den sport. Det er meget sjovt at spille mod andre. Jeg er i øvrigt den højeste på holdet, men jeg spiller på det dårligste hold, der er tre hold; Varsity, Junior Varsity og C Squad. Jeg er på den sidst nævnte af disse tre hold. Nogle gange spiller jeg lidt på Junior Varsity, men kun i korte tidsrum. Alt i alt er basketball en god sport, svær, men god. Det, at man skal op tidligt op morgenen i weekenden for at træne, er ret træls.
Her ses jeg i min Basketball uniform. Jeg har den røde på, når vi ikke spiller hjemme, og når vi spiller hjemme, har jeg den hvide på (ikke vist i billedet)

Idag var det så Christmas Morning i USA. Det fungerer sådan, at man står op og pakker sine gaver op. Jeg fik til og med et par gaver fra min familie. Så det var fedt, og de fleste var også brugbare, til trods for at jeg ikke havde lavet nogen ønskeliste. Senere i dag skal man så have traditionalt julemad normalt, men ikke i år. Min familie kører en mexicansk stil i år for aftensmad. Så vi skal have mexicansk mad juledag. 
Dette er de gaver, jeg fik fra min værtsfamilie; et halsterklæde, hue, kryds og bolle, en plade med Led Zeppelin, Sons of Anarchy sæson 1, vinterhandsker, diverse produkter fra Axe, lommeur, gavekort til Walmart, en sok med slik og et tæppe.

Familiens juletræ (ikke et rigtigt et)

Min gave fra min mor og stedfar i Danmark; 2 par kvalitetsbukser købt i USA (Ja, jeg købte min mors og stedfars gave til mig selv)

Og så fik jeg også fingerne i en "2 dollar bill" Og til folk der ikke ved det: Disse er ret sjældne.

 
   Her ses bagsiden. 

Jeg besluttede mig også lige for at tage et billede af husets pool og hot tub, nu hvor jeg har snakket så meget om det førhen. 







Her er skam dejlig varmt !

Jeg overvejer også at lave en videoblog. Så måske vil jeg uploade det, næste gang jeg updatetere min blog igen. 
God jul til alle i Danmark ! Og et godt nytår lige så ! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Så prøver vi at blogge igen...

Tredje blog indlæg

Soft Landing Camp i New York 2012