#5 blog indlæg i USA

Tiden går alt for stærkt herovre ! Om en uge er det 3 måneder siden jeg landede i New Jersey !

Cross Country sæsonen er ovre. Jeg kvalificerede mig ikke til at komme til state, hvor man konkurrerer mod de bedste løbere i hele staten Washington. Løbet her i byen, hvilket var mit sjette race, kom jeg på 15 plads ud af 60 løbere, mener jeg. Min syvende race var i Spokane i en lille park. Der kom jeg på en 21 plads ud af 80 løbere. Dette løb skulle man deltage i for at kvalificere sig til regionals, som er løbet før state. Regionals var i Clarkston, hvilket er omkring 3 timers kørsel herfra. Clarskton ligger iøvrigt ved grænsen til state Idaho. Her havde jeg min bedste tid nogensinde. Jeg klarede de 3 miles på 18 minutter og 12 sekunder. Dette gav mig en 44. plads ud af 96 løbere. Man skulle være på top 30 for at komme til state. Vores hold var 2 pladser fra at komme til state som et hold, og jeg var selv 14 pladser fra at komme til state som en individuel. Alt i alt var det en god sæson, og jeg kom i god form af alt den løbning. Vi har en "team dinner" her snart, hvor holdet spiser sammen hjemme ved coachen. Det skal nok blive en hyggelig afslutning.

I næste uge starter basketball sæsonen. Jeg har overvejet det meget, og jeg har nu besluttet mig for at prøve det. Grunden er sikkert fordi, alle folk spørger mig " Du er så høj, skal du ikke spille basketball ? " så jeg tænkte, at det må vel prøves. Jeg gør det mest for oplevelsen, fordi, ærlig talt, så er jeg ikke god til noget som helst, som omhandler bolde. Jeg regner med at blive bedre til det trods alt.

Jeg holder mig også nogenlunde aktiv med hensyn til musik. Jeg spiller masser af guitar herhjemme, og jeg spiller bassen i skolen. Tit efter skole bliver jeg og spiller klaver i et par timer. Det gjorde jeg foreksempel igår. Sidste mandag begyndte jeg at synge i kor. Skolens såkaldte "Swing Choir". Det er ganske fedt. Jeg sang trods alt også kor i Danmark, så jeg tænkte jeg ville gøre det samme her. De har en også en form for fælles "dinner", hvor de fleste forbereder en sangsolo, som de vil synge for koret. Min korlærer spurgte blot mig, om jeg ikke kunne spille noget på klaver, fordi hun syntes jeg er så god. Jeg sagde "Sure ! I've done that before, no big deal". Til den anledning regner jeg med at spille Chopin's prelude in C minor. Et yderst smukt stykke, hvis du spørger mig.

I skolen er jeg medlem i en klub ved navn" FBLA" som står for " Future Business Leaders of America. Vi var til en konference i Spokane for nogle uger siden, hvor vi fik donuts og kaffe om morgenen og til og med også sodavand. Vi hørte så foredrag holdt af store amerikanske grundlæggere af adskillege firmaer, om hvordan man er som leder. Det var yderst interessant. Jeg hørte blandt andet også et foredrag holdt af en pensioneret pilot, som var i US Air Force. En chef fra FBI, en chef for brandvæsnet og en chef for en politistation. Alt sammen yderst spændende. Politimanden sagde, at han kaldte ikke donuts for donuts, han valgte at kalde dem " energy rings". Dette fandt jeg ret så sjovt. Senere fik vi pizza og mere sodavand, mens der kom en professionel musiker og optrådte. På et tidspunkt spurgte han, om der var nogle, der kunne spille klaver. Jeg meldte mig frivilligt. Vi besluttede os for at spille noget blues. Så jeg fyrede lige en solo af, mens han spillede bassen på klaveret. Det var ret sjovt. Folk roste mig meget efterfølgende.
                                                  Her ses jeg spille med den musiker.

I skolen klarer jeg mig udmærket. Jeg har A i alle fag udover engelsk, hvor jeg har et C+, men jeg skal nok for det op en gang. Det fedeste er, at folk spørger mig om hjælp i kemi og matematik. Det synes jeg er fedt, fordi jeg burde have svært ved det, fordi det er på et andet sprog end, hvad jeg lærte det på. Istedet har de svært ved det og spørger mig om hjælp.

I marts måned har jeg bestilt en rejse til California, Nevada og Arizona. Jeg skal rejse med en flok andre udveklingsstudenter. Det skal nok blive sjovt. Jeg skal blandt andet se Hollywood, Universial Studios, Las Vegas og Grand Canyon. Jeg glæder mig til det.

I forgårs fik vi en masse sne. Det glædede jeg mig over. Jeg bryder mig meget om sne og kan godt lide vinter. Så jeg byggede en snemand på min højde. Jeg har fri på mandag ! Det er fedt, men jeg skal dog til Basketball practise og Swing Choir, men det gør mig ikke noget.



                                              Lige den bedste is i verdenen.

Til alle der læser min blog ! Hav det godt !

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Så prøver vi at blogge igen...

Tredje blog indlæg

Soft Landing Camp i New York 2012