Mit tredje blog indlæg i USA

Tiden flyver afsted ! Igår var det 3 uger siden jeg landede i New Jersey. Jeg har det udemærket. Jeg startede i skole sidste onsdag den 29. august. Skolen er en lille en. Omkring 500 elever i det hele, men den er udemærket. Mit dag ser således ud: Den er delt ind i periode, hver periode er 45 minutter, og man har 3 minutter fra en periode er slut til at finde sine ting og gå hen til næste periode. Skolen starter klokken 8 om morgenen.
Første periode har jeg TA (Teacher's assistance), hvor jeg hjælper min Cross Contry Coach med at undervise en 7th grade klasse.
Anden periode har jeg Pre-Calculus, som er det andet sværeste niveau af matematik på skolen. Nogle gange er det svært, men alt i alt tror jeg, at jeg klarer mig godt.
Trejde periode har jeg US History, det er meget hyggeligt.
Efter trejde periode har jeg advisory, hvor vi kan spørg om hjælp til noget, eller få hjælp, hvis man er bagud.
Fjerde periode har jeg Chemistry. Det er meget interessant. Nogle ting er svære, men igen jeg klarer mig godt alt i alt.
Femte periode har jeg Weights, hvor vi enten styrketræner eller spillet Basketball, Volleyball og Tennis. Her er læreren i øvrigt den samme, som jeg har til TA.
Klokken er nu 12:35 her spiser man. Nogle bringer mad hjemmefra, andre gør som mig spiser i kantinen på Middle School, som ligger 100 meter væk fra High School. Det er noget godt mad, der bliver serveret. Det er heller ikke dyrt. Jeg mener, det er omkring under 5 kroner for et måltid. Næste periode er 1:05.
Sjette periode er English. Her læser vi historier, og gør stort set det samme, som man gør i dansk i Danmark.
Syvende periode er Band. Her øver vi os på de sange, vi spiller til optrædender. Her spiller jeg pt. bas.
Klokken er nu omkring 3, her går jeg til Cross Country, hvor vi løber på diverse terræner. Vi får ofte en halv time til at lave vores lektier, før vi går ud og løber. Det er meget rart lige at få lavet nogle af sine lektier.
Vi løber ofte omkring 3 miles, og efterfølgende laver vi en superman, som ofte består af 45 armbøjninger, 45 mavebøjninger, 45 benløftninger og 45 cykel bevægelser.
Og efter dette er jeg hjemme omkring klokken 4. Jeg skal jeg så lave min pligt. Jeg har en pligt hverdag. Det kan være at gøre badeværelset rent, mit eget værelse, køkkenet og dyrene etc. Det er overskueligt. Jeg klager ikke på nogle måder. Og så laver jeg ofte lidt lektier inden, jeg spiser aftensmad.

De to sidste fredage har jeg spillet med skolens band til Football kampene. Det er fedt at se rigtig amerikansk fodbold. Vi spiller altid nationalsangen, og et par andre. Det er sjovt nok, folk siger til og med, at jeg er rigtig god til at spille bas. I dag optrædte vi til en Volleyball kamp. Det var også ganske sjovt.

Alle folk i USA fortæller mig hele tiden, at jeg er så høj, hvor høj er du?, spiller du Basketball? Alt sådan noget. Det er ganske morsomt til tider.

Den 11. sep skal jeg til mit første Cross Country race. Jeg har hørt, at racene er omkring 3 miles lange, og at det er på terræner med alt fra sand til asfalt. Det skal nok blive skægt.

Til alle jer i Danmark og andre steder ; Hav det godt !



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Så prøver vi at blogge igen...

Tredje blog indlæg

Soft Landing Camp i New York 2012